Soluția creativă de a mări autonomia la mașini electrice: face minuni iarna, când bateria se duce ca pe gheață

de: Andrei Tilimpea
06 01. 2023

Îți vor încălzi fața în timp ce scaunul tău încălzit are grijă de spate.

Vehiculele electrice sunt renumite pentru pierderea autonomiei pe vreme rece, în parte, deoarece energia care altfel ar fi folosită pentru a propulsa vehiculul înainte este în schimb deviată pentru a încălzi cabina vehiculului. Prototipul de „centuri de căldură” de la ZF ar putea ajuta la eliminarea acelor deșeuri termice folosind același principiu ca o pătură electrică.

În esență, în loc să încerce să încălzească tot aerul din cabină, centurile termice de 70 W ale ZF încălzesc doar partea din față a trunchiului și a pelvisului șoferului. „În combinație cu scaunele încălzite, centura de siguranță încălzită are potențialul de a oferi rapid confort pasagerilor”, a scris Andreas Neemann de la ZF.

„Reducerea cantității de curent a bateriei utilizată pentru a încălzi interiorul vehiculului poate permite un câștig de autonomie de până la 15 la sută.”

Centurile de siguranță conduc căldura, deoarece conduc și electricitatea prin elemente de încălzire minuscule țesute în materialul centurii. Compania afirmă că aceste elemente nu vor afecta performanța la impact a centurilor de siguranță și ambele se simt și arată identice cu centurile existente. Din păcate, detaliile sunt puține dincolo de asta.

Autobuzul autonom

Grupul ZF și-a dezvăluit noua generație de autobuz autonom la CES și a declarat că își propune să implementeze mii de ele în SUA.

Autobuzul este concepută pentru a fi utilizată pe drumurile orașului, cu opțiuni pentru capacitatea bateriei de 50 sau 100 de kilowați-oră, oferind 129 km de autonomie pur electrică și o viteză maximă de 50 km/oră. Interiorul poate fi personalizat și poate găzdui până la 22 de persoane.

Modelul are ca scop să ajute orașele să ofere servicii de tranzit chiar și atunci când cererea este scăzută – sau să le ajute să-și extindă serviciile în perioadele cu cerere mare, când există o lipsă de șoferi, a spus ZF într-un comunicat de presă.

Va fi complet autonom, la nivelul SAE 4, ceea ce înseamnă că se conduce complet autonom în majoritatea, dar nu în toate condițiile.